Wędrówki po województwie

Herb rodziny Kallergis nad wejściem do Kościoła Panagia w miejscowości Merona

Fresk z bizantyjskiego kościoła Panagia (Metamorfozy)

Źródła w Spili.

Agios Ioannis Baptysta w miejscowości Gerakari.

Rethymno - Old National Road - Prasses - Potami - Patsos - Apostoli - Syvritos - Moni Asomaton - Monastiraki - Meronas - Gerakari - Spili - Rethymno
Trzy kilometry od centrum Rethymnonu jadąc Starą Narodową Drogą w kierunku Iraklionu, w miejscowości Missiria skręcamy w prawo w kierunku Amari. Po 12-tu kilometrach spotkamy wieś Prases a jadąc dalej, po 10 km, wioskę Potami w której trwają prace przy budowie wielkiej zapory. Zbaczając trochę z naszej drogi, dojechać można do wioski Woliones. Po dalszych 10 km dojeżdżamy do wioski Patsos w której warto zwiedzić Grotę Kraneo (grotę Świętego Antonisa wewnątrz wąwozu Patsos). Zawracamy do wioski Potamos i kontynuujemy naszą podróż aż do wioski Apostoli, zbudowanej jak amfiteatr a w której warto odwiedzić kościół Świętego Nikołaja z 14-ego wieku ozdabiany z freskami. Po pokonaniu jeszcze 1 km dojedziemy prosto do wioski Ag. Fotinii, przy wjeździe do której widać szeroką dolinę Amari. Za wioską skręcając w lewo dojedziemy do Thronos (1km). W wiosce znajdziemy tablicę informacyjną kierującą nas do starożytnego miasta Syvritos z panoramicznym widokiem na dolinę Amari. W tej wiosce warto zobaczyć Kościół Panagia (Matki Boskiej-pochodzący z 14-ego wieku), z pięknymi freskami.
Wieś Nefs Amari w środku bujnej zielonej doliny Amari.

Zostawiamy wieś Thronos i kontynuujemy podróż w kierunku wsi Moni Asomatou. Podczas bizantyjskiej epoki istniał tu wspaniały klasztor, który rozkwit przypadł na 17-y wiek i który został przekształcony na szkołę rolnictwa w 1930r. Za wioską dojdziemy do kościoła Aghia Paraskevi. Z wioski Moni Asomaton kontynuujemy naszą podróż w kierunku Monastiraki i stamtąd w kierunku zachodnim. Po 7 km spotkamy wieś Meronas z jej bogatą roślinnością i pięknym widokiem. Tu również można podziwiać pozostałości weneckich budynków i bizantyjskiego Kościoła Panagia. 5 km z Meronas jest wieś Gerakari, która słynie z uprawy wiśni. Wieś faktycznie mieści się pomiędzy wiśniowymi sadami i podczas kwitnięcia drzew widok jest naprawdę zachwycający. Następnie kierujemy się w stronę miejscowości Spili która znajduje się na trasie łączącej północny i południowy region Rethymno. Przystanek tu jest zalecany ze względu na krystaliczną wodę płynącą z kranów ze źródeł. Stąd droga powrotna do Rethymnonu wynosi 30 km.